Önkontroll: a hatékony cégvezető nagy erénye

Kategória: Tanácsok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Reggelente több tucat olvasatlan e-mail, folyamatosan csengő telefon, kérdésekkel jelentkező munkatársak, ezer feladat és ezeregy új ötlet – minderre pedig újabb 24 óra. Minden egyes nap újra ki kell találnod, mi az, amire rászánod az időt. De ha minden fontos, hogyan fogj hozzá?

Az időhiány a legkisebb és legnagyobb cégeknél is probléma, utóbbiak esetén azonban a vezetők már jó eséllyel megtanulták azokat a leckéket, amelyekkel hatékonyan működhetnek a mindennapokban. Talán meglepő lehet, de az egyik legfontosabb lépést, hogy képesek legyünk ne időt szánni bizonyos feladatokra.

Önkontroll: a hatékony cégvezető nagy erénye


A különbség irányítás és irányítás között

Önkontroll: a hatékony cégvezető nagy erénye
Ha már reggelente úgy érzed, hogy maguk alá temetnek a feladatok, az biztos jele annak, hogy nem működsz hatékonyan. Meg kell tanulnod szervezni, mégpedig úgy, hogy azokat a feladatokat, amiket nem tényleg csakis te magad tudsz elvégezni, kiadod a kezedből.

Egy kis startup cég vezetője például könnyen hozzászokik, hogy maga kommunikál az ügyfelekkel, levelezik, telefonál, post-it cetlikkel tapétázza ki irodájának szabad felületeit. Ez az egyik első teendő, amit ki kell szervezned – nem csak te vagy képes megbeszélni mind a kétszáz ügyféllel a napi feladatokat, erre tökéletesen alkalmas egy-két asszisztens, akiket kifejezetten erre a célra veszel fel.

Ha még az indulási fázisban vagy és nem engedheti meg a céged az új alkalmazottakat, akkor keress virtuális asszisztenseket. Ők távolról, alvállalkozóként intézik az ügyeidet. Nem terhel a fizetés járuléka, elszámolható költségként és motiváltan, lelkesen dolgoznak.

A cégvezető egyik halálos ellensége a mikromenedzsment. Ha olyan munkatársakkal vagy körülvéve, akiknek a munkájában megbízol – márpedig a te felelősséged, hogy ez így legyen –, akkor felesleges a válluk felett figyelni a monitort, személyesen foglalkozni minden egyes kéréssel, panasszal, részfeladattal. Az új munkaerő felvétele persze költséges, de szükséges: ne te legyél az, aki befizeti a számlákat, Excel-táblázatokat gyárt és odafigyel arra, hogy a mosdóban ne legyen üres a szappantartó. Ha meg is kell fizetned valakit, aki foglalkozik mindazzal, ami az idődet rabolja, a hatékonyság visszahozza az árát.

A cégvezető evolúciója

Már a fejlődés kezdeti szakaszában is tudatosan kell tervezned. Ha még nem is bővítesz, készen kell állnod rá, tudni, hogy a következő adandó alkalommal titkárnőt, operatív vezetőt vagy programozót fogsz-e felvenni. Nyilván a siker a célod, ez pedig magával hozza majd, hogy egyre több lesz alkalmazottból, ügyfélből és feladatból is. Előre kell gondolkodnod, hogy ne akkor kezdj pánikszerűen asszisztensi álláshirdetést fogalmazni, amikor rájössz, hogy a mai feladatok listája ugyanaz, mint a múlt szerdaiaké.

Szükség esetén beszélgess el valaki olyannal, aki jártas a vállalatszervezésben, és fogadd meg a tanácsait. Használj CRM-rendszert, automatizálj, tégy meg mindent annak érdekében, hogy neked csak a legmagasabb szintű döntésekért kelljen aggódnod. Gondolkodj stratégaként, és ne magad akarj megtölteni minden puskát a seregben, mert nem az a feladatod. A feladatod, hogy életben tartsd és sikerre vidd a céget, és ezt csak akkor tudod megtenni, ha nem fog el a kétségbeesés minden reggel, amikor rápillantasz az inboxodra.


Alkalmazott kell a StartUp Cégedbe?

Új embert keresel a cégedbe? Hozzánk naponta jelentkeznek elhivatott, tehetséges fiatalok. Ha motivált embert kerese

Alkalmazottat keresek a cégembe

Vissza

Címkék : fejlődés, kepzes

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink: