Mi a receptje a berobbanásnak?

Kategória: Tanácsok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS
Van tehát egy remek ötleted, és mindenképpen meg akarod valósítani – de biztosra akarsz menni, már a legelejétől tudatosan építkezni a siker felé. A szakmai magazinok tele vannak sikersztorikkal, és szeretnél te is odakerülni. Van-e ennek "receptje"?


Természetesen biztos módszer nincsen. Máskülönben nem lennének olyan vállalkozások, ahol miközben mindent megtesznek a sikerért, valahogyan mégsem megy az üzlet. A gazdaság helyzete, a konkurencia, a marketing, a megfelelő kapcsolatok – kismillió olyan tényező van, ami befolyásolhatja, befut-e egy cég. A legtöbb, ami egy vállalkozó tehet, hogy alaposan felkészül.

 

 

Mi a receptje a berobbanásnak?
 


 

 


Ismerd meg a piacot!


Hosszú távra kell tervezned. Mindenekelőtt a piackutatás a fontos, még azelőtt, hogy egyáltalán belekezdenél: fel kell mérned, hogy milyen a célpiacod, van-e igény arra, amit kínálsz, építhetsz-e erre. Az NRC piackutató cég ügyvezetője, Klenovszki János szerint a magyar piacnak nagy hibája, hogy nem mindig a valós igényekre támaszkodik döntéshozatalkor.

 

 

El tudod adni magad?


Egy frissen induló vállalkozás sikere nagyban múlik azon, el tudod-e adni magad, a céged, az ötletedet. Éppen ezért meg kell tanulnod kommunikálni - beszélni. Ha kell, a tengerparton járkálva,m kövekkel a nyelved alatt, de mindenképpen meg kell tanulnod meggyőzően prezentálni. Tim Westergen, a Pandora alapítója szerint a jó előadó megfelelő tulajdonságai a magabiztosság, az ékesszólás és a szenvedély. Gyakorolj, járj tréningre, ha kell, de sajátítsd el azt a képességet, hogy meggyőz arról befektetőt, vásárlót, reménybeli partnert vagy munkaerőt egyaránt: a világon a tiéd a legjobb ötlet.

Mi a receptje a berobbanásnak?


Emberi tényező

Az olyan „sikersztorikra”, amiknek az a vége, hogy

 

 

 

 

 

 

„és akkor a sógorom, aki államtitkár-helyettes a minisztériumban…”

nehéz példaként tekinteni. A kapcsolatok persze elengedhetetlenek a sikerhez, de az, hogy jó helyen jó időben legyünk, a saját felelősségünk is. Már a kezdetektől érdemes keresni a kapcsolatot azokhoz, akinek a barátsága segíthet az üzletben. Ismerősökön keresztül, szakmai eseményeken részt véve vagy éppen kapcsolatépítő szervezetekhez csatlakozva. Egy üzleti reggeli néhány cégvezetővel vagy éppen egy konferencia is kiváló lehetőséget ad arra, hogy megszólíts másokat, és előadd az ötletedet – már persze akkor, ha ekkorra megtanultál nem porszívóügynökként házalni vele.

Ennél azonban még fontosabb, hogy megfelelő emberekkel vágj neki az útnak. A Kano Computing alapítója, Saul Klein szerint a tökéletes startupban három személynek kell mindenképpen helyet kapnia. Egy, aki ismeri a technológiát, képes rendszereket létrehozni és jó problémamegoldó. Egy, aki átlátja az emberi tényezőket emögött, és tudja, hogyan hozza helyre a hibákat. És egy, aki képes eladni az ötletet. E három képességre mindenképpen szükség van az alapítóknál.

 

 

 

 

Kommunikálj kreatívan


A piackutatás mellett az erre építkező marketinget sem hanyagolhatod el. Nem feltétlenül kell már a legelején országos hirdetési kampányt indítanod, erre valószínűleg nincs is lehetőséged. Az online felületek, a közösségi média, a kisebb költségvetésű tartalommarketing azonban kiváló lehetőséget jelentenek a kisebbek számára.

Itt már minimális költségekkel és kis kreativitással is rengeteg embert érhetünk el. És ha valóban olyan terméket vagy szolgáltatást kínálunk, amire van igény, üzenetünket pedig megfelelően fogalmazzuk meg és célozzuk, ez óriásit lendíthet az üzleten. A blogolás, egy ötletes verseny a közösségi oldalakon, a street art és még millió más olcsó és hatékony megoldást kínálnak arra, hogy szinte ingyen megszerezd az első öt perc hírnevedet.

 

 

 

 

Fejlődj vagy fordulj fel


Három döntést kell meghoznunk még az út legelején: el kell magunkat köteleznünk az ötlet, a partnerek és a befektetők mellett. Ezek határoznak meg majd a későbbiekben mindent, ezeket kell tehát a legalaposabban megfontolnunk.

Ha azonban valami nem működik, ne félj habozás nélkül változtatni. Ha azt érzed, hogy valaki hátráltat, akadályozza a sikert, ha a stratégiád nem működik, gondold át, hol a hiba, és állj neki azonnal kijavítani. Hagyd az önámítást: minden üzleti elemzésben fontosak a gyengeségek, sajátjaidat kell a legjobban ismerned. Ha nem tudsz valamit magad megoldani, fordulj egy szakértőhöz, végy fel olyan embert, aki legyűri a problémát.

 

 

 

 

Maratonra készülj, ne sprintre


Érdemes felkészülni: nagyon kicsi az esély arra, hogy rögtön átütő sikert érj el, akármennyire is jól csinálsz mindent. Előre fel kell készülnöd arra, hogy a nehezebb időszakokban se add fel. A sikerhez vezető út egyszer használatos találmány. Amit minden vállalkozó megfogadhat, mindössze annyi: ismerd meg alaposan a piacot és lehetőségeidet, alakítsd te magad a startvonalat a megfelelő emberek kiválasztásával, és ne félj a komfortzónán kívülre merészkedni!

 

 

 

 

 

 

Vissza

Címkék : siker, startup

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink: