227 Milliót kapott a Magyar Startup

Kategória: Igaz történetek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

750 ezer eurós (227 milliós) befektetést kapott az online hirdetési csalások kiszűrésére szakosodott startup, az enbrite.ly. A magyar cég 2014 végén a Slush startupverseny fődíjaként 500 ezer euróra kapott ígéretet. Ezt egészítette ki az osztrák SpeedInvest, az Enbritely Holding, valamint az Evli Bank.

Az enbrite.ly lényege, hogy kiszűri azt a forgalmat, amit kifejezetten a forgalomgenerálásra kifejlesztett, azaz a nem valós érdeklődést szimuláló algoritmusok keltenek. A weboldalak kódjába könnyen beépíthető megoldás folyamatosan gyűjti és elemzi a forgalmi adatokat, és riasztja az oldal gazdáját, ha valami furcsát talál.

A probléma alapja, hogy az online reklámokért alapvetően a kattintásszám alapján fizetnek a hirdetők, márpedig ezt a statisztikát nagyon könnyű mesterségesen generált forgalommal és más trükkökkel manipulálni. Magyarul a netet reklámokra kattintgató robotok lepik el, az Enbrite.ly pedig ez ellen kínál – mostantól díjnyertes – megoldást.

Érdekel kik ők? Olvass tovább

227 Milliót kapott a Magyar Startup

227 Milliót kapott a Magyar Startup
Varga Gergő, a cég egyik társalapítója szerint az internetes kattintások 30 százaléka ilyen automatizált botoktól származik. Az Enbrite.ly megoldást integrálva a vállalkozás azt ígéri a partnereknek, hogy különböző fejlett adatelemzési módszerekkel, többek között prediktív analitikával szétválasztják egy adott oldal látogatóit valódi emberekre és botokra. Így a megrendelő tisztább képet kap (és nem mellesleg akár a reklámért kifizetendő teljes összeget is csökkentheti).


A rendezők kiemelték, hogy a zsűrit lehengerelte az Enbrite.ly által bemutatott ötlet, üzleti modell és az az alapos piacismeret, amire a vállalkozás a működési tervét építette.


Érdekel mit mondott Varga Gergő a Zsűrinek? Találtunk neked egy 2014 felvételt az előadásáról a Slush startup versenyen




Az online hirdetési csalások kiszűrésére specializálódott startup tavaly nemcsak a Startup Sauna fődíját – a szilícium-völgyi körutazást –, de Skandinávia legnagyobb technológiai konferenciáját, a Slush 100 500.000 eurós befektetési összegét is elnyerte. Az Enbrite.ly titkáról Rimóczi Oszkárt, ügyvezetőt kérdezte a startupcafe.hu. Ebből közlünk egy részletet:


Hogyan kell dobbantani Helsinkiből a Szilícium-völgyig?

Természetesen a Startup Saunan keresztül. J A legjobban teljesítő teamek lehetőséget kapnak, hogy ellátogassanak a Szilícium-völgybe. Így lettünk mi is kiválasztva. Természetesen nem árt azért, ha van egy jó terméked, ami már legalább MVP stádiumban van, egy nagyszerű csapat áll melletted, és van elég hit és kitartás a csapatban, hogy végigvigye azt, amit megálmodott.

Mit adott számotokra a Startup Sauna, mind Budapesten mind Helsinkiben?

Budapest egy remek hely a saját gondolataid, üzleti érzéked és pitching képességeid megmérettetésére. Instant visszacsatolást kapsz, amin azonnal el tudsz kezdeni dolgozni, vissza tudod forgatni a termékedbe.

Helsinkiben pedig ugyanezt megteheted nagyban. A Saunások a lehető legtöbb fellelhető coachot, potenciális befektetőt és ügyfelet tálcán kínálják fel. Segítségükkel mi is egy hónap alatt legalább 5-6-szor változtattunk a terméken, üzleti modellen, marketing kommunikáción. Mindeközben a csapat otthon maradó tagjai pedig gőzerővel támogattak minket, és tartották a frontot.

Kik ők, ki a „kemény mag”?

Heten voltunk ott a kezdeteknél: Bódis Attila, Gulyás Máté, Kovács Krisztián, Nagy Gábor, Nagy István, Varga Gergő és jómagam. BI, Big Data, anti-fraud és online marketing szakemberek, akik egy olyan online hirdetési piacot vizionáltak, ami teljesen transzparens, és ahol nem kell fizetni a bot kattintásokért és nem látható hirdetésekért.

Hogy hasznosítjátok a Saunan megszerzett tudást, kapcsolati tőkét?

Egyrészt ahogy korábban említettem, azonnal beépítettük minden releváns feedbacket és új felismerést. Így azt gondolom, elfogulatlanul mondhatom, hogy egy nagyszerű termék született. Másrészt a kint megszerzett kapcsolatok és a Slush utáni publicitás megadta a kezdőlökést ahhoz, hogy a valódi sales és üzletfejlesztés beinduljon. Több nagy hirdetővel és ad networkkel tárgyalunk jelenleg is, köztük olyan nevekkel, akikről korábban csak álmodni mertünk volna, hogy valaha a partnereink között tudhatjuk őket.

227 Milliót kapott a Magyar Startup

Melyek a következő lépések az enbrite.ly számára?

Szeretnénk odáig eljutni, hogy az online hirdetési piac a logónkat security badge-ként használja. Ehhez persze még sokat kell tennünk, de úgy tűnik, igény egyre inkább lenne rá.
Az IAB legújabb riportja szerint a weboldalak forgalmának 36%-a nem emberek által generált, azaz botokhoz, számítógépes programokhoz köthető. Amik nem képviselnek értéket a hirdetők vagy közvetítők számára, sőt, mégis fizetnek értük, többnyire a tudtukon kívül természetesen.
Ezek mellett a számok mellett már nem lehet csak úgy elmenni. Így egyre többeket kezd el érdekelni, hogyan lehetne kiszűrni ezeket a csalárd szereplőket (akik a botok mögött állnak, és a tisztességes szereplőket megvezetve próbálnak minél nagyobb összeget lecsípni az online hirdetési költésekből) és így megspórolni a büdzsé akár harmadát.

Mit üzennétek a jövő Startup Sauna generációnak?

A startup vállalkozások olyanok ma, mint a teknősök: rengeteg születik, de csak néhány éli meg a felnőttkort. Jó hír viszont, hogy némelyek több száz évig is képesek élni… ;) Szinte mindenkinek van egy jó ötlete, a különbséget én nem itt látom: a jó ötletek jó megvalósításán kell a hangsúlynak lennie!

Befektetnél Sikeres startup vállalkozásokba?

Hozzánk sokan jelentkeznek, mi elküldjük e-mailben, Te válogatsz.

Értesítünk a legjobb befektetésekről.

Vissza

Címkék : tamogatas, verseny, startup, enbrite.ly

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink: